Selasa, 11 Mei 2010

hampeh part 24




“Awak tak sihat ke?” Kioshi duduk di sebelahku.

“Tak de lah. Letih sikit. Malam karang kena gi kedai. Ade orang nak buat birthday party.” Aku menjawab malas. Aku menukar siaran tv. Kapten Barbell. Best jugak.

“Patut pun.. Rehat lah. Jangan kerja kuat sangat. Hujung minggu ni kita pergi jalan nak? Port Dickson ke?”

Teng bertukar jadi Kapten Barbell depan Levi dan Lia. Lia mula marah sebab Teng tak mengaku dia Kapten Barbell waktu Lia tanya dulu.

“Boleh je. Hujung minggu ni saya free.”

Lia lari ke jalan raya. Teng mengejar Lia. Lia...

“Ina..”

“Ye..”

Lia dilanggar kereta.. Terpelanting jauh. Dia berdarah..

“Bila kita nak kawin?”

“Ha?!!” Dah lah aku terkejut tengok Lia kena langgar. Kioshi pulak buat ayat dramatis macam tu. Boleh gugur jantung aku.

“Kawin?”

“Awak tak suka kat saya ey?” muka keciiiiwa.. Dia menutup tv.

“Kioshi, kawin tu bukan benda senang-senang. Bukan antara dua orang je. Kena ade wali. Kena ade redha dari family. Macam-macam lagi. Kita tak boleh nak buat keputusan dua orang je.” Aku tunduk. Malu ke?? Tak de lah. Lawak. Nak tergelak sebenarnya. Cover...

“Saya tau.. Saya pun belajar agama jugak. Saya sekolah agama dulu. Tapi macam tak de yang lekat kat saya. Hmm.. tah lah. Ingat nak bawak awak balik rumah minggu depan. Lepas kita gi holiday.”

“Yeke? Nak nak nak.. Lama tak jumpa adik saya, mama, papa. Alamak!!”

“Kenape?”

“Result saya dah keluar la. Result matrik.. Aiyoo.. manyak takut..” muka dah jadi macam hantu. Cuak...

“Ha3. Releks la. Mak ayah awak rindu kat awak la. Takkan nak marah lagi. Ina.. Lepas tu boleh la kawin.. he3” Kioshi senyum mengancam.

“Ngade betul la.” Aku melempar kusyen.

“Alahai.. manjenye.. Tergoda saya..ha3” sedap dia ketawakan aku.

“Mane ade.. saya tak pandai la goda-goda orang. Plezz.. Bwek”

“Ade.. pandai je. Hari tu. Sian kat saya. Mujur jantung saya tak cair kat situ. Ha3” lagi kuat dia ketawa.

“Kioshi gatal!!!!!!!!!”



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



“Cantik kedai ni. Akak ke yang hias?” Nini mengambil air untukku.

“Bukan akak sorang la. Pekerja akak pun tolong jugak.” Padahal pekerja aku tolong tengok je.

“Ina, sini kejap.” Haris memanggilku.

“Mane kek? Jom bawak keluar.” Kami mengambil kek di dapur. Aku buat sendiri kek tu. Ha3. Tah ape la rasanya..

“Surprise!!”

“Wow.. besarnya kek. Cantik.. Thank you.” Nini tersenyum bahagia.

Aku melihat dari jauh mereka menyanyi dan Nini memotong kek. Malas nak masuk campur. Aku masuk ke dapur. Mengemas-ngemas dapur. Kat rumah dulu, aku selalu menyanyi kat dapur. Dah lah suara aku macam speaker, sian jiran-jiran aku.

Besar jugak dapur ni. Tak de orang.. he3. Let’s rock!!


I'm not surprised, not everything lasts

I've broken my heart so many times, I stopped keeping track
Talk myself in, I talk myself out
I get all worked up, then I let myself down

I tried so very hard not to lose it
I came up with a million excuses
I thought, I thought of every possibility

And I know someday that it'll all turn out
You'll make me work, so we can work to work it out
And I promise you, kid, that I give so much more than I get
I just haven't met you yet

I might have to wait, I'll never give up
I guess it's half timing, and the other half's luck
Wherever you are, whenever it's right
You'll come out of nowhere and into my life

And I know that we can be so amazing
And, baby, your love is gonna change me
And now I can see every possibility

And somehow I know that it'll all turn out
You'll make me work, so we can work to work it out
And I promise you, kid, I give so much more than I get
I just haven't met you yet

They say all's fair
In love and war
But I won't need to fight it
We'll get it right and we'll be united

And I know that we can be so amazing
And being in your life is gonna change me
And now I can see every single possibility

And someday I know it'll all turn out
And I'll work to work it out
Promise you, kid, I'll give more than I get
Than I get, than I get, than I get

Oh, you know it'll all turn out
And you'll make me work so we can work to work it out
And I promise you kid to give so much more than I get
Yeah, I just haven't met you yet

I just haven't met you yet
Oh, promise you, kid
To give so much more than I get

I said love, love, love, love
Love, love, love, love
(I just haven't met you yet)
Love, love, love, love
Love, love
I just haven't met you yet

Michael Buble..


Best giler pusing-pusing. Menari lalala. Ha3. Lama tak happy macam ni. Tiba-tiba pintu terbuka. Oh no!! Stop! Stop! Alamak.. Tak sempat. Bummm..

Kenapa aku mesti jatuh atas dia???

“Sorry.. saya mintak maaf. Saya tak sengaja. Tak sempat nak break.Saya..”

Haris menutup mulutku. “Shh.. dah la tu. It’s okey. Jangan la gelabah macam tu. Awak buat tarian ape tadi tu? Ha3” Encik Kuda ni gelakkan aku.

“Tarian Hawaii kot. Ha3. Kenapa tiba-tiba masuk sini? Kek tak cukup ey?”

“Kek cukup. Tapi ade sorang hilang. Sebab tu saya datang cari”

“Sape hilang? Saya tak nampak sape pun masuk sini tadi” bulat mataku. Anak sape la pulak hilang ni. Ish3.. kids..

“Awak la.. Yang awak duk kat sini sorang-sorang tu kenape?” Haris mendekatkan muka ke arahku..

“Saya tak nak lah kacau party orang.. Saya tak suka tempat ramai orang la. Lagi pun ade kerja lagi nak buat” muka selamber..

“Macam tu.. Jom” Haris menarik lengan bajuku dan membawaku keluar.

“Kita tengok bintang je lah..” dia duduk di atas rumput.

“Tak best la duk berdua macam ni dalam gelap.” Memang tak best?!! Tak reti agama ke?? Nanti kena tangkap basah baru tau!!

“Awak takut dengan saya ke? Kalau kena tangkap basah pun bagus jugak. Cepat sikit saya dapat kawin” selamber badak je Haris ni. Aku lekuk baru tau..

“Ye lah tu. Sangat tak bagus. Menyeramkan.”aku duduk jauh dari Haris.

“Awak..”

“Hmm”

“Awak comel la” Haris tersenyum.

Ayat sandiwara ape pulak ni? Alahai.. “Tak payah la nak ampu saya. Saya bagi awak 15% diskaun. Bayar ansur pun tak pe”

Tiba-tiba Haris ketawa kuat. “Saya suka kat awak la. Bukan nak diskaun. Aduh... Cik Ina oii..”

“Jadi makwe saya ey?” alamak.. pucat buat kali kedua dalam satu hari.. God save me..Huaaa..

“Ha!!! Buat ape dalam gelap ni?” Nini and the geng datang. Mak ai... Selamat aku..





0 comments:

 

Hana - The StoryTeller a.k.a. Penglipur Lara Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template