Sabtu, 23 Januari 2010

Hampeh part 10


Dah seminggu aku kat situ. Diorang ni tak lah jahat sangat walau pun geng mafia. Botak pun dah okay dengan ku. Pada malam tu, sebenarnya Kioshi dapat panggilan pasal adik dia. Adik dia dibunuh geng mafia lain. Aku tak tau sangat. Yang pasti, dia sedih sangat. Seminggu ni macam aku tak wujud je bagi dia. Dia pun macam tak ada life je. Asyik termenung je. Adik dia satu-satunya family yang dia ada. Hmm..kesian jugak..


“Korang!! Teka..Ape aku masak hari ni??” he3. senyum lebar je.


“Kau masak telor goreng! Betul tak? Ha3” sedap je Amir ketawa. Yang lain pun turut ketawa. Botak, Epul, Din.


“Salah la..” aku buat muka merajuk..


Kan kau tau masak telor je..Ha3” Epul pulak menyampuk.


“Pulas telinga baru tau! Aku tau masak la. Cuma malas je. Hari ni aku masak kek coklat!! Jeng jeng jeng” aku membuka kek yang ku sorokkan tadi.


Ape lagi.. diorang pun serbu la. Macam tak makan seminggu. Tiba-tiba aku dapat idea jahat. Ha3


“Epul, cuba tutup mata. Aku nak bagi hadiah” aku mengenyit mata. Mesti dah koya.


Epul menghalakan pipi ke arahku dan menutup mata. Ingat aku nak cium la tu. Ha3. Bap.. kena baling dengan krim kek. Ha3..


Serentak yang lain ketawa. Epul mengejarku..


“Siap la kau!! Aku dapat, aku buat kau jadi keling.. “ cuba menagkap ku.


Tiba-tiba Din pula membaling kek ke muka Epul. Maka jadilah perang kek. Ha3. Kuat giler kitorang ketawa.

Aku memegang krim kek dan cuba membaling dari jau kearah Botak. Botak mengelak. TIba-tiba terkena…... Master!!!


Alamak..!! Macam mane boleh kena dia?? Mati la aku..


Yang lain terdiam. Dia memandangku tepat dari jauh sambil meraup kek dimuka nya dengan tangan.


“Haslina, sini kejap” perlahan dia bersuara.


Aku mula takut. Perlahan-lahan ku menuju ke arahnya. “Sorry Master..tak sengaja” ketar je bunyi.


“Awak memang melampau!!” kuat bunyinya.

“Makan kek tak ajak saya ye.. ha3” dia ketawa kuat dan menyapu krim ke muka ku..

“Gurau je.. nak jugak..”


Ceh. Takut aku..


“Master ni buat takut Lina je. Mujur dia tak kencing kat situ. Ha3” kurang asam Botak.


“Siap la kau lepas ni..” aku memandang Botak dengan jelingan maut.

“Saya masuk jap ambik kek ye Master..”


“Panggil Kioshi dah la..” comel dia tersenyum padaku..


“Biar betul?” Botak dan Din saling berpandangan..Epul membuka mata luas. Tak percaya.


“Ape bisik-bisik? Dah! Kemas semua ni. Sepah je..” tiba-tiba jadi garang.


0 comments:

 

Hana - The StoryTeller a.k.a. Penglipur Lara Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template