Sabtu, 23 Januari 2010

hampeh part 11


“Master. Master percaya ke kat budak Ina tu? Silap hari bulan, senyap-senyap dia boleh hancurkan kita. Saya rasa, baik kita jangan bela dia kat sini. Dia tu licik. Bijak. ‘’ berkerut dahi Epul.


‘’Kau yang bodoh sangat..” Kioshi merenung lama.


“Panggil Ina jap. Aku nak cakap gan dia.”


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

“Aku nak ingatkan kau je. Kau jangan cuba nak lari. Jangan cuba nak buat ape-ape hal. Kitorang ade alamat keluarga kau. Kawan-kawan kau. Kalau kau tak nak ape-ape jadi kat diorang, kau duk sini diam-diam. Dengar cakap aku.” Mendatar suaranya tapi cukup tegas. Tapi dia hanya tunduk. Tidak memandang aku.


Aku menelan air liur. Seram. Takut. Sedih.. Memang aku sedih.


‘Saya faham..” perlahan suara ku.


“Awak boleh pergi”


Dengan langkah longlai, aku berjalan pergi. Bila lah agaknye aku boleh balik rumah. Ya Allah.



Di bilik Kioshi..


Kioshi memandang tepat muka Epul dangan tajam. Tiba-tiba.. bum. Dia melepaskan satu tumbukan. Epul terjatuh. Tapi cuba untuk tak melawan Master.


“Lain kali jangan buat Ina nangis lagi..” Kioshi terus keluar dari bilik itu.


Epul mengusap pipinya yang lebam. Saip kau Ina!!


1 comments:

DiNieezyANe berkata...

Dia kena kerat 18 kot.
pastu tiap2 18 keratan tu dibuang ke meratarata.
hahahhaa

 

Hana - The StoryTeller a.k.a. Penglipur Lara Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template