Isnin, 18 Januari 2010

Hampeh - Part 1


Panasla hari ni. Jap lagi budak-budak ni nak balik. Nak masak ape erk?

Tanganku membuka peti sujuk.

Ikan je ade. Sure budak tu tak nak makan kalau gini. Ha!!! Senang la. Goreng telor je lah.Ha3...


Baby r u down

Down down down down

Down…..

Down…..

Even if the sky is falling down


Bising la talipon ni. Kacau aku je..mesej rupenye...eh..he3..

''Buat ape tu?'' si dia bertanya.

Nak jawab ape erk?

"Tengah masak piza italy ni. Karang ye kita mesej.. Ina nak siapakan masak ni dulu."

Ha3.. power aku tipu pakwe aku.. Dia bukan tau pun. He3

Tiba-tiba kedengaran bunyi pitu dibuka.

Yat dengan Din la tu.

”Kunci semula pintu tu! Tanggal baju. Stokin simpan elok-elok dalam kasut. Jap lagi meh makan. Kakak dah goreng telor ni” sedap je aku melaung.

Seminit kemudian..

Kenape senyap sangat budak-budak tu hari ni? Gaduh la tu. Gaduh senyap-senyap. Takut kena marah.

Aku pun melangkah ke ruang tamu.

Astaghfirullahhalazim. Sape pulak ni?

Kelihatan dua lelaki tak berbaju, berseluar pendek tanpa stokin (mungkin dah letak dalam kasut) memandangku tajam. Tangan mereka memegang wayar komputer di rumahku.

Ape nak buat ni? Diorang pegang pisau. Aku pegang senduk. Tak adil kalau nak lawan.

Aku pun memutar-mutar otakku. Belum sempat aku berfikir, meraka menerpa ke arahku.

”Mane kau simpan barang kemas kau? Baik kau bagi kalau kau nak selamat!!’’

”Aik! Mane ade emas. Duit ade. Nak?’’ selamba aku menjawab.

Aku pun berjalan menuju ke bilik ku dan menganbil dompetku perlahan-lahan.

Biar lambat asalkan selamat. He3.

”Ni je ade. Yang lain madam yang pegang”

’’Kau jangan nak tipu. Nampak pisau ni? Nak aku rodok perut kau?”

”Eh, macam pisau kat dapur tu. Kau beli kat mane? Aku beli kat kedai dua ringgit je.

Baru guna seminggu dah karat. Baik kau beli yang lain”

”Kau loyar buruk ye. Ni yang aku geram ni! Bia aku hantar kau ke dunia yang lain ye budak..”

Alamak, macam mane ni?

Lelaki yang memakai songkok biru itu pun menghalakan pisau ke arahku.

”Aaaaaa.....”

0 comments:

 

Hana - The StoryTeller a.k.a. Penglipur Lara Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template