Isnin, 18 Januari 2010

Hampeh - Part 2

Aku membuka mataku dengan lemahnya.


Kat mane ni? Syurga? Ish. Tak kan lah. Tah tah dalam kubur tak. Sudah la aku. Jap lagi malaikat datang nak jawab ape? Tapi tak pakai kain kapan pun. Pakai baju ni lagi. Pelik betul la..


Di depanku ada dua orang lelaki.


” Saya kat mane ni?”


”Laa.. kau kat situ. Tak gi mane-mane pun. Hidup lagi. Aku tak jadi nak tikam. Ceh.. Baru pejam mata 3 saat dah koya masuk syurga”


“La.. yeke. Hehehe. Nak makan nasi? Aku dah masak telor goreng tadi” dalam takut ku menjawab.

“Tak pe lah budak. Kitorang tak nak telor kau tu. Kitorang nak kau. Kau ni cun jugak erk.” Si botak tersenyum padaku.

Alamak. Diorang nak buat ape kat aku? Nak buat jadi sup? Hish. Tak sedap. Telor goreng tu dah kire sedap ape. Nak buat ape makan aku.

“ Korang ni buat adrenaline aku keluar je. Korang nak buat ape dengan aku? Baik korang gi rompak kat rumah sebelah tu”

“Adrenaline tu ape?” baru nak bersuara si kurus ni.

Adrenaline is a hormone produced by the adrenal gland in the body of many animals. When it is produced in the body it stimulates the heart-rate, dilates blood vessels and air passages, and has a number of more minor effects. Adrenaline is naturally produced in high-stress or physically exhilarating situations.

The term "fight or flight" is often used to characterize the circumstances under which adrenaline is released into the body. It is an early evolutionary adaptation to allow better coping with dangerous and unexpected situations. With dilated blood vessels and air passages, the body is able to pass more blood to the muscles and get more oxygen into the lungs in a timely manner, increasing physical performance for short bursts of time.



“ Maggi. Ape la kau ni. Tu pun tak tau.”
Ceh. Senang je kena tipu.

Aku mendekati si kurus dan berbisik “ Korang masuk kat dalam rumah diorang, tengok kat dalam tandas. Aku dengar, orang sekarang suka letak duit dalam tandas.” terus terang aku memberitahu.

“Ish3.. iye?? “ bulat mata si kurus.

“Ha! Elok la tu. Dengar la cakap budak tak betul ni. Ahh!! Jangan banyak cakap!! Ikut kitorang. Jangan nak lari. Jangan nak jerit-jerit. Kau Nampak pisau ni? “ sekali lagi si botak menghalakan pisau.

‘Kan tadi dah tunjuk. Eee. Ingat kite ni nyanyuk ke”

Dengan malas, aku mengikut mereka. Pisau dirapatkan di belakang badanku.

“Masuk dalam van!! Jangan nak buat kecoh” sedapnya si botak memberi arahan.

Ala. Malas la. Macam mane nak lari ni erk? Hmmm. Tak pe jugak aku ikut diorang. Boring duk kat rumah. Tak dapat jalan-jalan. Mama pulak suka membebel.

Van memacu laju menuju ke entah ke mana. Setelah 5 minit, aku tertidur. Penat menggoreng telor…

0 comments:

 

Hana - The StoryTeller a.k.a. Penglipur Lara Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template